Barion Pixel

Általános Szerződési Feltételek

Felhasználási és
Általános Szerződési Feltételek

Letöltés .docx formátumban

Az Ozon-Tools Korlátolt Felelősségű Társaság üdvözli Önt internetes áruházában! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

Kérjük, hogy  vásárlása során olvassa el a jelen dokumentumot, mert a https://www.ozontools.hu webshopunk (a továbbiakban: webshop) böngészésével és használatával tudomásul veszi, valamint magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Felhasználási és Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF), továbbá megrendelése véglegesítésével annak tartalmát Ön elfogadja, így az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő Szerződés részét képezi!

A jelen ÁSZF többek között tartalmazza az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a Szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőkről, a szállítási és fizetési feltételekről, a felelősségről, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeiről szóló szabályokat. Webshopunk használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Eladó fenntartja a jogot, hogy előzetes értesítés nélkül módosítsa az ÁSZF-et, azonban a változtatások nem térhetnek el a jogszabályi előírásoktól és nem vonatkoznak a teljesítés alatt lévő megrendelésekre.

Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a webshopot időszakonként frissítse, a kínált termékek körét, árszabását megváltoztassa.

Amennyiben az ÁSZF elolvasása után további kérdése lenne, kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek valamelyikén.

I. Általános adatok

1. Eladó

Cégnév:                      Ozon-Tools Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely (postacím): 2636 Tésa, Petőfi utca 16.

Bemutatóterem:        1184 Budapest, Aranyeső utca 8.

Cégjegyzékszám:       13-09-207148

Adószám:                   28740458-2-13

Bankszámlaszám:       11718000-22396161-00000000

Nyilvántartó hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Képviselő:                  Parancsné Venczl Melinda ügyvezető

Telefonszám:              +36308561994

E-mail cím:                 [email protected]

Honlap:                       https://www.ozontools.hu

 

2. Honlap üzemeltető és tárhelyszolgáltató

Eladó a webshop fenntartásához és kezeléséhez üzemeltetőt vesz igénybe, aki tárhelyszolgáltatást is biztosítja, és ennek keretében – a vele fennálló szerződésünk tartamáig – kezeli a webshopban megadott adatokat, valamint tárolja azokat az általa üzemeltetett szerveren.

 

Cégnév:          ShopRenter.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely:                    4028 Debrecen, Kassai út 129.

Cégjegyzékszám:       09-09-020636

Telefonszám:              +3612345011

E-mail cím:                 [email protected]

Honlap:                       www.shoprenter.hu

 

3. Legfontosabb fogalmak

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.

Jótállás: A fogyasztói szerződés létrejötte esetén a Polgári Törvénykönyv szerinti (i) jogszabályon alapuló kötelező jótállás, valamint (ii) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet Eladó a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal.

Vásárló/Ön: webshopunkon keresztül megrendelést leadó, szerződést kötő személy.

Szerződés: Eladó és Vásárló között a webshopunkban történő megrendeléssel létrejövő adásvételi szerződés.

Eladó/Társaságunk: Ozon-Tools Korlátolt Felelősségű Társaság, mint üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Termék: webshopunk kínálatában szereplő, értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi.

4. Megvásárolható termékek és szolgáltatások

A webshopban megvásárolható termékeknél megjelenített képek csak illusztrációk, a valóságtól eltérhetnek. A megrendelést minden esetben a visszaigazoló e-mailben közölt feltételek szerint teljesítjük. Áraink minden esetben bruttó árak, az áfát tartalmazzák. Áraink a szállítás költségét nem tartalmazzák. Eladó mindent megtesz azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak és naprakészek legyenek. Eladó nem vállal felelősséget azért, ha megrendelést részben vagy egészben önhibáján kívül (pl. készlethiány) nem, vagy nem határidőben tudja teljesíteni. A már kifizetett ellenértéket ez esetben történt vásárlói elállás esetén visszautalja a Vásárló részére.

II. A webshop használata

Webshopunkban regisztrációval, illetve regisztráció nélkül is lehet termékeket megrendelni.

1. Felhasználói fiók regisztrációja

A Vásárló a megadott e-mail címmel azonos felhasználónév és egyedi belépési jelszó megadásával regisztrálhatja felhasználói fiókját webshopunkban. A regisztrációhoz továbbá vezetéknév, keresztnév, valamint telefonszám megadása szükséges. Regisztrációt követően a „BELÉPÉS” gombra kattintva felhasználó nevével és jelszavával regisztrált felhasználóként be tud lépni, és azonnal el tudja kezdeni a vásárlást.

A regisztráció véglegesítéséhez a Vásárlónak a megfelelő jelölőnégyzet használatával el kell fogadnia a jelen ÁSZF-et. Enélkül a regisztráció nem véglegesíthető.

A regisztrált Vásárlónak lehetősége van a megrendeléshez szükséges név- és címadatait a felhasználói fiókja felületén rögzíteni, illetve módosítani, amelynek eredményeképpen az egyes megrendelések esetén a megrendelési űrlapok vonatkozó sorai a rögzített adatokkal automatikusan kitöltésre kerülnek.

A felhasználói fiókban a regisztrált Vásárló továbbá módosíthatja belépési jelszavát, kívánságlistát vezethet a webshopban található termékekkel, ellenőrizheti korábbi rendeléseit, feliratkozhat hírlevélszolgáltatásunkra, illetve arról leiratkozhat, továbbá ellenőrizheti, módosíthatja adatkezelési regisztrációs hozzájárulását.

Regisztrációra a termék kosárba helyezését megelőzően, és a kosárba helyezett termék megrendelése során is lehetőség van.

2. Megrendelés regisztrációval

A megrendelés elküldésével Vevő és az Eladó között távollévők között kötött szerződés jön létre a jelen ÁSZF-ben leírt feltételek szerint. Eladó kötelezettséget vállal a megrendelt termék értékesítésére és szállítására a tőle elvárható legkörültekintőbb magatartás tanúsításával. Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt terméket átveszi, és a vételárat kifizeti. A termék tulajdonjoga akkor száll át a Vásárlóra, ha a vételár kifizetése hiánytalanul megtörtént. Vásárló tudomásul veszi, hogy a megrendelés leadása részéről ajánlatnak minősül, amelyhez kötve van.

A megrendeléshez a Vásárló részéről az alábbi adatok megadása szükséges:

–          név/megnevezés;

–          szállítási cím;

–          számlázási adatok (számlázási név, számlázási cím, cég esetén adószám)

–          e-mail cím;

–          telefonszám;

A megadott adatok a „FIÓK” menüpontban módosíthatók.

Amennyiben a Vásárló által megadott adatok nem alkalmasak a megrendelés teljesítésére (pl. hibás, nem kézbesíthető e-mail cím, valótlan személyes, kézbesítési és fizetési adatok, stb.), Eladó a teljesítési kötelezettség alól mentesül.

A megrendelés elküldésével Vásárló kijelenti, hogy ismeri a megrendelt terméket, annak paramétereit, tulajdonságait és jellegzetességeit, a bruttó árakat és fizetési feltételeket, a szállítással kapcsolatos információkat és az áru átvételének módját.

3. Megrendelés regisztráció nélkül

Lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra is. Ebben az esetben a megrendeléshez szükséges adatokat a megrendelési űrlap vonatkozó sorainak kitöltésével adja meg a Vásárló.

III. Megrendelés menete

1. Termékek kiválasztása és kosárba helyezése a webshopban.

A termék tulajdonságairól a termék alatt található „RÉSZLETEK” gombra kattintva, a termék saját lapján tudhat meg több információt. Amennyiben szeretné megrendelni a kiválasztott terméket, a terméklistában, vagy a termék saját lapján kérjük adja meg a kívánt mennyiséget és kattintson a termék alatt található „KOSÁRBA” gombra. A termék ekkor a kosárba kerül. Amennyiben egyidejűleg más terméket szeretne még megrendelni, akkor a „TOVÁBB VÁLOGATOK” gombra kattintva nyugodtan folytassa tovább a böngészést és a következő megvásárolni kívánt terméket ugyanilyen módon helyezheti a kosárba. Amennyiben befejezte a termékek böngészését, a „TOVÁBB A KOSÁRHOZ” feliratú gombra kattintva, vagy a főoldalon a „KOSÁR” ikonra kattintva érheti el kosara tartalmát.

2. A kosár tartalmának frissítése, törlése és a megrendelés véglegesítése

A kosár tartalmának megjelenésekor a vásárlást tovább lehet folytatni a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gombra kattintva. Amennyiben vásárlását tovább folytatja, és újabb terméket/termékeket helyez kosarába, akkor a kosár tartalma automatikusan frissülni fog. Kosarának tartalmát bármikor törölheti a terméknév alatti „TÖRLÉS” gombra kattintva.

Nem regisztrált felhasználó esetén a kosár tartalma a webáruházból történő kilépéskor sem törlődik, így, ha Ön bármikor visszatér webshopunkba, a kosár tartalma változatlan lesz. Ettől kivétel, ha Ön a böngészőjében a „cookie-k törlése” beállítást másképp állította be. Regisztrált felhasználó esetén a kosár tartalma nem törlődik ki annak érdekében, hogy a megrendelés a vásárlás megszakítása esetén is folytatható legyen.

Amennyiben nem kíván több terméket a kosárba helyezni a „TOVÁBB A PÉNZTÁRBA” gombra kattintva folytathatja a megrendelési folyamatot.

Az „AJÁNLATKÉRÉS” gomb használatával tájékoztathat minket egyedi igényeiről, és kérheti esetleges egyedi ajánlatainkat.

3. Pénztár

A pénztárban a szállítási adatok rögzítésére, a szállítási mód megadására, a fizetési mód kiválasztására, végül a megrendelés adatainak ellenőrzésére és a megrendelés leadására van lehetőség.

Szállítási adatok

Regisztráció nélküli megrendelés esetén a Vásárló megadja a II.2. pontban foglalt, megrendeléshez szükséges adatokat a megjelenő elektronikus űrlapon. Regisztrált, és a fiókjába bejelentkezett Vásárló esetén az űrlap az előzetesen megadott adatokkal automatikusan kitöltésre kerül.

Szállítási mód

A webáruházunkban megrendelt termékeket az Ön által kiválasztott szállítási módon kézbesítjük. A megrendelés során az alábbi szállítási módok közül választhat:

–        Házhozszállítás: a megrendelt termékeket az Ön által megadott szállítási címre futárszolgálat segítségével kézbesítjük.

Kézbesítési szolgáltatónk:      GLS General Logistics Systems Hungary Kft.

Székhely:                                2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.

Cégjegyzékszám:                   13-09-111755

Adószám:                               12369410-2-44

Telefonszám:                          +36 (29) 886 694

Email cím:                              [email protected]

Honlap:                                   https://gls-group.eu/HU/hu/home

 

továbbá

 

Kézbesítési szolgáltatónk:      Fürgefutár.hu Kft

Székhely:                                1133 Budapest, Árbóc utca 6.

Cégjegyzékszám:                   01-09-946845

Adószám:                               22966331-2-41

Telefonszám:                          (+36 1) 900 96 69

Email cím:                              [email protected]

Honlap:                                   http://furgefutar.hu

 

–        FoxPost Csomagautomata: a megrendelt termék az Ön által kiválasztott FoxPost Csomagautomatán keresztül kerül kézbesítésre.

Üzemeltető és szállító:           Foxpost Zrt.

Székhely:                                3300 Eger, Pacsirta utca 35/A

Levelezési címe (egyben fióktelep): 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14

Cégjegyzékszám:                   10-10-020309

Adószám:                               25034644-2-10

Telefonszám:                          +36-1-999-0369

E-mail cím:                             [email protected]

Honlap:                                   www.foxpost.hu

 

–        GLS Csomagpont: a megrendelt termék az Ön által kiválasztott GLS Csomagponton keresztül kerül kézbesítésre.

Üzemeltető és szállító:           GLS General Logistics Systems Hungary Kft.

Székhely:                                2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.

Cégjegyzékszám:                   13-09-111755

Adószám:                               12369410-2-44

Telefonszám:                          +36 (29) 886 694

Email cím:                              [email protected]

Honlap:                                   https://gls-group.eu/HU/hu/home

 

–        Személyes átvétel: Személyes átvétel irodánkban a megrendelést követő következő munkanapon lehetséges. Az irodánkban történő személyes átvétel során csak készpénzes fizetésre van lehetősége, vagy rendezheti a megrendelt termék díját előre utalás formájában is. Irodánk nyitva tartásáról a https://www.ozontools.hu honlapunkon tájékozódhat.

Fizetési mód

 

A megrendeléssel érintett termék ellenértékének kifizetéséhez az alábbi fizetési módokat választhatja:

–        Utánvétel: A megrendelt termékvételárát, valamint a házhozszállítás díját a Vásárló a kézbesítési szolgáltató munkatársának fizeti ki a termék átvételekor készpénzben vagy bankkártyával.

 

–        Banki átutalás (előre utalás): A megrendelt termékek vételárát a Vásárló az Eladó bankszámlájára történő átutalással egyenlíti ki. A fizetés akkor tekintendő sikeresnek, amikor a vásárlás végösszege hiánytalanul jóváírásra kerül társaságunk bankszámláján. A megjegyzés rovatban fel kell tüntetni a Vásárló nevét és a rendelési azonosítót. Az rendelési azonosító a megrendelés leadását követően küldött visszaigazoló e-mailben található.

 

–        Készpénzes fizetés: Az opció csak az irodánkban történő személyes átvétel választása esetén jelölhető. Irodánkban csak készpénzes fizetésre van lehetősége.

4. Az ÁSZF és az Adatvédelmi Szabályzat elfogadása

A „Rendelés összegzése” oldalon a Vásárló ellenőrizheti a megadott adatok helyességét. Amennyiben a megadott adatok helyesek, a vonatkozó jelölőnégyzet kitöltésével meg kell erősítenie az ÁSZF és az Adatvédelmi Szabályzat elfogadását, valamint a megrendeléssel járó fizetési kötelezettség tudomásul vételét. Enélkül nem lehetséges a megrendelés leadása.

5. A megrendelés leadása

A „Rendelés összegzése” oldalon tételes és összesítő tájékoztatás is található a Kosárba helyezett termék(ek)ről, valamint ezen termék(ek) általános forgalmi adót is tartalmazó vételáráról, továbbá a szállítási költségekről, valamint a fizetési móddal kapcsolatos költségekről.

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „MEGRENDELEM” gombra kattintva zárhatja le megrendelését.

Ön a „MEGRENDELEM” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy megrendelése – Eladó a jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

6. A megrendelés visszaigazolása, Szerződés létrejötte

A webshop a megrendelésről automatikusan egy visszaigazoló e-mailt küld a Vásárló által megadott e-mail címre, továbbá kiállítja a számlát. Ha az e-mail nem érkezne meg, célszerű a levélszemét („spam”) mappát ellenőrizni.

A Szerződés alakilag akkor jön létre, amikor Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

A Szerződés tartalmazza a felek következő adatait:

–          név/megnevezés;

–          lakóhely/székhely;

–          számlázási adatok (számlázási név, számlázási cím, cég esetén adószám)

–          szállítási cím;

–          e-mail cím;

–          telefonszám;

–          megrendelt termék(ek) neve;

–          megrendelt termék(ek) ára;

–          megrendelt termék(ek) mennyisége;

–          szállítási mód;

–          szállítási költség;

–          szállítási határidő;

–          fizetési mód;

–          fizetési költség;

A visszaigazolt megrendelés írásba foglalt szerződésnek minősül, azt Eladónem iktatja, és később a visszaigazoló e-mail formájában hozzáférhető.

A Szerződés kizárólag magyar nyelven jöhet létre.

Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni.

Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 48 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.

7. A számla kiállítása

Fontos, a megrendelés során ügyeljen a megadott adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.

Társaságunk az Általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Termék megrendelését követően a Társaságunk által kiállított számla elektronikus úton, PDF formátumban az Ön által rendeléskor megadott e-mail címre történő továbbítással kerül átadásra. A számlát papír alapon nem továbbítjuk.

Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.

Társaságunk számláinak kiállítása érdekében az alábbi szolgáltatóval működik közre, akinek, mint adatfeldolgozónak a számviteli és adózási jogszabályoknak megfelelő adatokat továbbítja a pénzügyi bizonylatok előállítása érdekében.

Online számlázószoftver neve:          Számlázz.hu

Szolgáltatást nyújtó cég neve:           KBOSS.hu Kft.

Szolgáltatást nyújtó cég adószáma:   13421739-2-41

Cégjegyzékszám:                               01-09-303201

Email:                                                 [email protected]

Számlázó elérhetősége:                     www.szamlazz.hu

Telefonszám:                                      +36 (30) 354 4789

IV. A termék átvétele, szállítási díjak, fizetés

1. Házhozszállítás

A webshopban megrendelt termékek házhoz szállítását a GLS General Logistics Systems Hungary Kft., vagy a Fürgefutár.hu Kft kézbesítési szolgáltató végzi. A szállítás a megrendeléskor megadott szállítási címre történik, a szállítás időpontjáról és a rendelésről Eladó minden esetben visszaigazoló e-mailt küld.

Csomagját a kézbesítési szolgáltató munkatársai fogják kiszállítani. Miután a megbízott kézbesítési szolgáltató munkatársa átvette cégünktől a megrendelt csomagot, a szállítás pontos időpontjáról a kézbesítési szolgáltató tud felvilágosítást adni. A csomag felvételéről, illetve a kézbesítés időpontjáról e-mailben kap tájékoztatást, illetve a megrendelt csomag aktuális állapota a https://gls-group.eu/HU/hu/home weboldalon a „Hol van a csomagom?” kereső használatával és a csomagkód beírásával a nyomon követési felületen online nyomon ellenőrizhető.

Amennyiben a kiszállított termék hibás, sérült, úgy a termék(ek)ről készült fényképfelvételt a részletes hibaleírással küldje el az [email protected] ügyfélszolgálati címre.

2. Házhozszállítási határidő

Eladó a megrendelés feldolgozásától és visszaigazolásától számított 2-5 (kettő-öt) munkanapon belül vállalja, hogy a megrendelt termékeket a kézbesítési szolgáltató részére átadja. Eladó minden tőle elvárható intézkedést megtesz a termék mielőbbi kiszállítása érdekében. Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a Eladót kártérítési kötelezettség nem terheli.

Vállaljuk, hogy a terméket a megrendelés visszaigazolásától számított legkésőbb 30 (harminc) napon belül az Ön által választott szállítási módnak megfelelően kézbesítjük Önnek.

3. Fizetés

A megrendelt termék ellenértékét, a szállítási költséget és a fizetési mód költségét a megrendelés során megadott módon kell kiegyenlíteni. Eltérő rendelkezés hiányában, a számlák a szerződés létrejöttének pillanatában, azaz a megrendelés visszaigazolásáról szóló értesítő hozzáférhetővé válásával esedékessé válnak.

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza Eladóhoz, Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti.

4. Szállítási költségek és a fizetési mód költégei

A Vásárlót a megrendelés leadásával az alábbi szállítási költségek terhelik:

Szállítási mód

Költség

Házhozszállítás

1.890,- Ft

FoxPost Csomagautomata

990,- Ft

GLS Csomagpont

1.690,- Ft

Személyes átvétel

ingyenes

50.000,- Ft feletti megrendelés esetén a szállítási költséget nem számítunk fel.

A választott fizetési mód függvényében az alábbi költséget számítjuk fel:

Fizetési mód

Költség

Utánvétel (FoxPost Csomagautomata)

150,- Ft

Utánvétel (GLS házhozszállítás)

310,- Ft

Utánvétel (GLS Csomagpont)

310,- Ft

Baki átutalás (előre utalás)

ingyenes

Készpénzes fizetés

ingyenes

A szállítási költség és a fizetési mód költségei a vételárral együtt esedékesek.

5. Tulajdonjog fenntartása

A kiszállított termék az Eladó tulajdonában marad, amíg a vételár kifizetés teljes egészében meg nem történik.

V. Szavatosság, jótállás

Eladó a Vásárló bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel. Eladó a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

Ha Eladó a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 (öt) munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

1. Kellékszavatosság

Kellékszavatosság alapján szavatolunk azért, hogy termék vagy a szolgáltatás a teljesítés időpontjában megfelel a Szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesítünk hibásan, ha a Vásárlót a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 (kettő) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. 2 (kettő) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 (egy) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladószámára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni az Eladóval.

Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A Szerződés teljesítésétől számított 6 (hat) hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

2. Termékszavatosság

Termékszavatosság alapján az Eladó által a fogyasztónak minősülő Vásárlónak eladott termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint –kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 (kettő) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Polgári Törvénykönyv értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

3. Jótállás

Eladót termékeire vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv és a 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelettel módosított 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól Eladó csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára, vagy kezelésére vezethető vissza.

A jótállás időtartama

·                10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,

·                100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,

·                250 000 forint eladási ár felett 3 (három) év.

A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Egyebekben a jótállási idő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási jegyet a termék csomagolásában találja.

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Vásárlórészére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Ha a Vásárlóa fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály 1 (egy) éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:

·         elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet.

·         ha Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vevő  – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Vevő a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyv 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárlóáltal elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárlóérdekeit kímélve kell elvégezni. Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a jótállási idő alatt a termék első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a Vásárlóeltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a terméket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Vásárló által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a Vásárlórészére visszatéríteni.

Ha jótállási idő alatt a termék 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Vásárlóeltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vásárlónem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Vásárlónem kívánja a terméket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, az Eladó köteles a terméket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Vásárlóáltal bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a Vásárlórészére visszatéríteni.

Ha a termék kijavításra a kijavítási igény Eladó részére való közlésétől számított 30. (harmincadik) napig nem kerül sor, – a Vásárlóeltérő rendelkezése hiányában – az Eladó köteles a terméket a 30 (harminc) napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Vásárlóáltal bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a 30 (harminc) napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Vásárlórészére visszatéríteni.

 

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Vásárlótazonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

VI. Elállás joga

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti a 14 napos indokolás nélküli elállás joga. Fogyasztónak minősül minden olyan természetes személy, aki olyan célra köt jogi ügyletet, amely gazdasági vagy független szakmai tevékenységi körén kívül esik. Ennek megfelelően jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

Az alábbi elállási feltételek az olyan termékekre vonatkoznak, amelyek rendes körülmények között csomagként visszaküldhetőnek minősülnek (csomagként feladható termékek):

1. Elállási feltételek

Ön, – amennyiben fogyasztónak minősül – a Szerződés megkötésének napja és a termék vagy termékek átvétele közötti időszakban, illetve a termék vagy a termékek az átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül jogosult a Szerződéstől indoklás nélkül elállni.

Ha Ön élni kíván elállási jogával, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát (pl. telefonon vagy e-mailben) köteles eljuttatni Eladóhoz. Elállási szándékát jelezheti bármely formában.

Az elállási határidő betartásához elegendő, ha Ön az elállási szándékáról szóló értesítést az elállási időszak lejártáig megküldi.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus úton visszaigazolni.

2. Az elállás joghatásai, visszaküldés

Amennyiben Ön a Szerződéstől eláll, késedelem nélkül, de az elállási szándék kézhezvételétől számított legkésőbb 14 (tizennégy) napon belül az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módon visszafizetjük Önnek az összes Öntől kapott befizetést, beleértve a szállítási és fizetési móddal kapcsolatos költségeket is. Amennyiben Ön beleegyezik, a visszafizetés elődlegesen banki átutalással történik az Ön által megadott bankszámlára; a visszafizetésért semmilyen díjat nem számítunk fel. A visszafizetést megtagadhatjuk mindaddig – attól függően, hogy melyik valósul meg korábban -, amíg a terméket vissza nem kaptuk, vagy amíg Ön bizonyítékot nem szolgáltat arra, hogy a terméket visszaküldte.

Önnek a terméket késedelem nélkül, de legkésőbb a Szerződéstől való elállási szándékának bejelentésétől számított 14 (tizennégy) napon belül vissza kell küldenie az Eladó részére.

Ha szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a Vásárló a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni az Eladó ésszerű költségeit.

A Vásárló által hibásan és/vagy pontatlanul megadott átutalási adatok (pl. bankszámlaszám, kedvezményezett neve) vagy szállítási cím következtében történő késedelem vagy kár miatt bennünket felelősség nem terhel.

3. Elállási nyilatkozat minta

A Szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza az Eladónak.

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: *

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt,

A nyilatkozatminta megtalálható a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet 1.sz. mellékletében. A nyilatkozat minta a következő linken letölthető: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

4. Visszatartási jog

Mindaddig visszatarthatjuk a visszajáró összeget, amíg a Ön terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

5. Felelősség az értékcsökkenésért

A csomagolás felbontása és a termék kipróbálása önmagában nem vezet az elállási jog elvesztéséhez.

A fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A visszaérkezett termékek állapotát minden esetben megvizsgáljuk, a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenést a visszatérítendő ellenértékben érvényesítjük.

VII. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

1. Panaszügyintézés

Amennyiben bármilyen kérdése vagy problémája merül fel, forduljon Társaságunkhoz bizalommal a jelen Szabályzatban foglalt elérhetőségeken.

Vásárló a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos kifogásait az Eladó alábbi elérhetőségein terjesztheti elő:

Telefonszám:              +36308561994

E-mail cím:                 [email protected]

Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadja vagy megküldi email-ben.

Telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt a Vásárlónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt az Eladó kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot az Eladó Vásárlóval köteles közölni.

Az Eladó az írásbeli panaszt a beérkezését követően 30 napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Vásárlóhoz eljusson. Ha a panaszt az Eladó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát az Eladó köteles 5 (öt) évig megőrizni.

2. Online Vitarendezési Platform

Az Európai Bizottság által működtetett európai online vitarendezési (OVR) platform célja, hogy a színvonalas vitarendezés lehetőségét biztosítva biztonságosabbá és tisztességesebbé tegye az online vásárlást.

A platformra a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az Online Vitarendezési Platform az alábbi hivatkozásra kattintva érhető el:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

3. Fogyasztóvédelmi hatósági eljárás

Amennyiben a Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. Az illetékes kormányhivatalok listája és elérhetősége a https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek  oldalon elérhető.

 

Fogyasztóvédelmi hatóság

Kormányhivatalok

E-mail cím

Elérhetőség

Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály

[email protected]

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/szervezeti-egyseg/fogyasztovedelmi-foosztaly-2017

Pest Megyei Kormányhivatal

Fogyasztóvédelmi Főosztály

[email protected]

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezeti-egysegek-elerhetosegei/fogyasztovedelmi-foosztaly

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

[email protected]

http://bkmkh.hu/fogyasztovedelmi_osztaly/elerhetosegek/

Baranya Megyei Kormányhivatal

Fogyasztóvédelmi Osztály

[email protected]

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/baranya/szervezeti-egysegek-menu/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Békés Megyei Kormányhivatal

Fogyasztóvédelmi Osztály

[email protected]

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/bekes/elerhetoseg-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

[email protected]

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/borsod-abauj-zemplen/szervezet/hatosagi-foosztaly

Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

[email protected]

http://www.csmkh.hu/hu/muszaki-hatosagi-foosztaly

Fejér Megyei Kormányhivatal

Fogyasztóvédelmi Osztály

[email protected]

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/fejer/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

[email protected]

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/gyor-moson-sopron/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

[email protected]

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/hajdu-bihar/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

 

 

4. Vitarendezés békéltető testület előtt

A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez.

Békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Eladó székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Pest Megyei Békéltető Testület

Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefonszáma: (1) 792-7881

Elnök: Dr. Koncz Pál

Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu

E-mail cím: [email protected]

A Vásárló lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az alábbi linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Eladó köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is. Békéltető testületek elérhetőségei:

https://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek

https://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/api/item/file-preview/6429/f5edac529ab0cb8242e71461aacacc44.pdf

5. Bírósági eljárás

Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Ezzel az eljárástípussal kapcsolatban további információ a https://birosag.hu/ oldalon érhető el.

VIII. Egyéb rendelkezések

Az Eladó webshopjában található információk pontosságáért, teljességéért nem vállal felelősséget, azok kizárólag illusztrációs, illetve tájékoztatási célt szolgálnak. Eladó törekszik a pontos információk nyújtására, de – amennyiben az nem jelent nem szerződésszerű teljesítést – a tájékoztatás teljeskörűségének hiányából eredő esetleges károkért nem vállal felelősséget. Eladó nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek a Vevő számítástechnikai berendezésében vagy egyéb tulajdonában Eladó által a weboldalon nyújtott szolgáltatások igénybevétele során (pl. káros tartalmak, számítógépes vírusok) esetlegesen keletkeztek. A Eladó nem vállal felelősséget a szolgáltatásának az internetszolgáltató hibájából történő elérhetetlenségéért, csökkent sebességű működéséért, bármely tartalom vagy adat elvesztéséért; bármely szoftver vagy weboldal meghibásodásáért, programhibákért, rendkívüli események következményeiért vagy technikai hibákért; ideértve a vis majort; valamint a Vevő internetszolgáltatójának díjait is.

Az internetes szolgáltatások igénybevétele feltételezi a Vevő részéről az internet használat kockázatának és korlátainak ismeretét, illetve elfogadását. Vevő tudomásul veszi, hogy a kockázatok felmérése és a tulajdonának védelme az ő felelőssége, ezért Eladót felelősség nem terheli.

Eladó nem vállal felelősséget a szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatosságáért vagy hibamentességéért, de tevékenysége során ennek biztosítására törekszik. Karbantartási okból a Eladó jogosult a szolgáltatást bármikor, a Vevő előzetes tájékoztatása vagy értesítése nélkül szüneteltetni.

Eladó a Polgári Törvénykönyv vonatkozó szabályai szerit csak a neki felróható jogellenes magatartással okozott károkért felel.

Jóllehet munkatársaink gondosan ellenőrzik a weboldalon szereplő információkat, adatokat, árakat, fenntartjuk magunknak a jogot bármely számítási, szerkesztési, illetve elírásból származó -nyilvánvaló tévedés miatti -ár változtatásra vagy egyéb módosításra.

1. Irányadó jog

A Szerződésre és a jelen ÁSZF-re a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

–               1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99700155.tv)

–               2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

–               2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1300005.tv)

–               151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor)

–               45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor)

–               19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400019.ngm)

–               AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (GDPR, általános adatvédelmi rendelet)

2. Adatvédelem

A személyes adatokat (pl. megszólítás, név, cím, e-mail cím) kizárólag az adatvédelmi jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően – különös tekintettel 2011. évi CXII. törvényre az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, valamint az Általános Adatvédelmi Rendeletre (GDPR) – gyűjtünk, dolgozunk fel és tárolunk.

A személyes adatok védelmére, azok gyűjtésének és felhasználásának módjára, terjedelmére és céljára vonatkozóan további tájékoztatást a https://www.ozontools.hu oldalon elérhető adatkezelési tájékoztatónkban biztosítunk.

Eladó Adatvédelmi Szabályzata a következő linken érhető el:

https://www.ozontools.hu/adatvedelmi-nyilatkozat

A jelen ÁSZF 2021. május 12. napján lép hatályba.

Az Eladó jogosult a vásárlás feltételeit és szabályait, a jelen ÁSZF-et bármikor indoklás nélkül és egyoldalúan módosítani. A módosítások a közzétételük időpontjától kezdve hatályosak és alkalmazandók. Árváltozás esetén a változást megelőzően feladott megrendelés esetében a régi – a változást megelőző és a vásárlónak visszaigazolt – ár érvényes és kerül felszámításra. A már megkötött Szerződésekre az ÁSZF módosítása nem hat ki.

Ozon-Tools Kft.